perjantaina, elokuuta 27, 2010

Aloitteleva joogi

Kesä rymistelee kohti loppuaan ja on aika taas aloittaa kesällä (täysin) unohtunut kuntoilu. Mulla on nyt ollut parisen vuotta jäsenyys yhteen näistä kuntosaliketjuista ja olen käynyt jumpissa enemmän ja vähemmän säännöllisesti kunnes nyt kesällä innostus lopahti täysin. Ei kiinnostanut xycling, poweri eikä mitkään jytkytys jumpatkaan. Olen tykännyt käydä myös ihan punttiksella, mutta nyt sekin tökkäisi pahasti. Lenkkeilykään ei houkutellut...eli mikä neuvoksi.

Niinpä päätin nyt syksyllä aloittaa astangajoogan. Olen käynyt ensimmäisen kerran alkeet joskus seitsemisen vuotta sitten ja väillä vähän aurinkoa tervehtinyt täältä kotoa käsin, mutta lasten kanssa kotona olleena ei ollut mitään mahdollista käydä säännöllisesti joogasalilla ja siihen se sitten on aika lailla hyytynyt. Nyt siis uudella innolla uudestaa alkeiskurssille ja nyt pari viikkoa olen käynyt muutaman kerran viikossa alkeistunneilla. 

Onhan se vaikeaa, hengitys ei kulje, kroppa pistää vastaan ja asanoissa tutisen, horjun ja kaatuilen. Alkumantrat menevät täysin ohi ja ajatus harhailee jatkuvasti. 
Mutta tästä se nyt lähtee. Kirjoitan edistymistäni tänne...

Vaikka aiheena olikin rauhallinen jooga, niin kuvat ovat hektisestä New Yorkista, jossa herraseni käväisi viime viikolla. On se makee kaupunki.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti